FANDOM

Κατά τη διάρκεια της μέρας είναι ένα μέρος χαράς... Αλλά δεν είσαι εδώ τη μέρα.
 
— Σλόγκαν από το τρέιλερ του παιχνιδιού.
FNAF 1 poster.png
Five Nights at Freddy's
Πληροφορίες παιχνιδιού
Πλατφόρμες Windows/Android/iOS
Ανάπτυξη Scott Cawthon
Είδος Point and Click
Θέμα Τρόμου
Πρότζεκτ Indie
Ημερομηνίες κυκλοφορίας 24 Ιουλίου 2014 (PC)
18 Αυγούστου 2014 (Steam)
25 Αυγούστου 2014 (Android)
11 Σεπτεμβρίου 2014 (iOS)
Download(s) Desura
Steam
Amazon
Google Play
iTunes
Πρίκουελ
Σύστημα
Μηχάνημα Clickteam Fusion 2.5

Το Five Nights at Freddy's (Πέντε νύχτες στου Φρέντυ) είναι ένα Indie Point and Click παιχνίδι τρόμου που αναπτύχθηκε από τον Scott Cawthon. Ο σκοπός του παίκτη είναι να επιβιώσει τη νύχτα στην πιτσαρία Freddy Fazbear's Pizza καθώς προσπαθεί να αποφύγει να πιαστεί από τους Animatronics χαρακτήρες, και να παρακολουθεί τις κινήσεις τους, με κάμερες ασφαλείας. Στις 11 Νοεμβρίου 2014 το δεύτερο παιχνίδι κυκλοφόρησε στο Steam. Στις 2 Μαρτίου 2015 το τρίτο κυκλοφόρησε στο Steam. Ένα τέταρτο παιχνίδι κυκλοφόρησε στις 23 Ιουλίου 2015 και είναι το τελευταίο παιχνίδι της σειράς Five Nights at Freddy's.

ΠερίληψηEdit

Καλώς ήρθες στη νέα καλοκαιρινή σου δουλειά στην πιτσαρία του Freddy Fazbear, όπου γονείς και παιδιά έρχονται για διασκέδαση και φαγητό.

Η κύρια ατραξιόν είναι φυσικά ο Freddy Fazbear και οι δυο φίλοι του. Είναι Animatronics (ρομποτικά) προγραμματισμένα να ευχαριστούν τα πλήθη.

Η συμπεριφορά των Animatronics έχει γίνει κάπως απρόβλεπτη τη νύχτα, παρ' όλα αυτά ήταν πολύ φθηνότερο να προσλάβουν έναν Νυχτοφύλακα παρά έναν επισκευαστή. Από το μικρό γραφείο σου πρέπει να παρακολουθείς τις κάμερες ασφαλείας προσεκτικά. Έχεις μια πολύ περιορισμένη ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που μπορείς να χρησιμοποιήσεις ανά νύχτα (περικοπές εταιρικού προϋπολογισμού). Αυτό σημαίνει ότι όταν τελειώσει η ενέργεια δεν θα υπάρχει ούτε φως αλλά ούτε και πόρτες ασφαλείας. Αν κάτι δεν πάει καλά, δηλαδή εάν ο Freddy και οι φίλοι του δεν είναι στη σωστή θέση τους, θα πρέπει να τους βρεις στις κάμερες και να προστατευτείς αν χρειαστεί.

Μπορείς να επιβιώσεις πέντε νύχτες στου Freddy;

GameplayEdit

2014-08-29 00003.jpg

Το βασικό μενού του παιχνιδιού.

Ο παίκτης κάθεται στο γραφείο και παρακολουθεί τις κάμερες ασφαλείας που είναι τοποθετημένες σε όλο το εστιατόριο για να προσέχουν τα Animatronics. Ο παίκτης έχει περιορισμένη ηλεκτρική ενέργεια για να χρησιμοποιεί τις κάμερες, τα φώτα στις πόρτες και να κλείσει τις πόρτες ασφαλείας.

Ο παίκτης πρέπει να χρησιμοποιεί τις κάμερες στο κτήριο και να κρατά τα Animatronics έξω από το γραφείο κλείνοντας τις πόρτες όταν κάποιο από αυτά πλησιάσει πολύ, αν δεν τα καταφέρει θα δεχθεί Jumpscare από ένα από τα Animatronics που θα οδηγήσει σε Game Over. Για να προχωρήσει στην επόμενη νύχτα ο παίκτης πρέπει να επιβιώσει από τις 12:00 πμ έως τις 06:00 πμ (8 λεπτά και 37 δευτερόλεπτα σε πραγματικό χρόνο, 4 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα στην έκδοση για κινητό).

Τα τέσσερα Animatronics που ο παίκτης πρέπει να αποφύγει είναι φυσικά ο Freddy Fazbear και οι τρεις φίλοι του: Ο Bonnie το λαγουδάκι, η Chica το κοτόπουλο και ο Foxy ο πειρατής (ένα σπασμένο Animatronic που δεν είναι πλέον σε χρήση αλλά γίνεται ενεργό κατά τη διάρκεια της νύχτας). Υπάρχει και ένα επιπλέον Animatronic, ο Golden Freddy, ο οποίος εμφανίζεται μόνο όταν ο παίκτης βιώνει μια παρανοϊκή ψευδαίσθηση.

ΥποδοχήEdit

Το Five Nights at Freddy's έλαβε θετικές κριτικές από τους κριτικούς. Το Indie Game Magazine έδωσε έπαινο στο παιχνίδι για την απλή υιοθέτηση του στο ύφος του τρόμου, σημειώνοντας ότι η καλλιτεχνική επιμέλεια και τα μηχανικά του Gameplay συνέβαλαν στη δημιουργία του συναισθήματος της "βάναυσης έντασης". Το Five Nights at Freddy's θεωρήθηκε ένα "φανταστικό παράδειγμα το πώς εξυπνάδα στο σχεδιασμό και την λεπτότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει μια τρομακτική εμπειρία."

Ο Jeffrey Matulef του Eurogamer σύγκρινε τα ρομποτικά ζώα του παιχνιδιού με τα Weeping Angles - Αρπακτικά πλάσματα από το σύμπαν του Doctor Who, χάρη στην ικανότητά τους να κινούνται όταν δεν τα βλέπουν. Η Softopedia έδωσε μια βαθμολογία στο παιχνίδι μια βαθμολογία των 4/5 με κριτικό τον Cosmin Anton ο οποίος σημείωσε ότι "δεν έχει τίποτα να κάνει με τα κλασσικά first person παιχνίδια επιβίωσης" και ότι η «αδυναμία κίνησης σε συνδυασμό με την περιορισμένη ηλεκτρική ενέργεια θα σας κάνει να νιώσετε πολύ αβοήθητος μπροστά από αυτά τα αμείλικτα ρομπότ που απλά θέλουν να μοιραστούν ένα κομμάτι της «αγάπης» τους μαζί σας."

Έκδοση για κινητόEdit

Στις 25 Αυγούστου και στις 11 Σεπτεμβρίου του 2014, κινητές εκδόσεις του Five Nights at Freddy's κυκλοφόρησαν για Android και iOS συσκευές αντίστοιχα. Ενώ η υπόθεση του παιχνιδιού παρέμεινε η ίδια, το gameplay είναι ελαφρώς διαφορετικό, λόγω της χρήσης μιας οθόνης αφής, αντί ενός ποντικιού. Η συμπεριφορά των animatronics επίσης τροποποιήθηκε προκειμένου να εξισορροπηθεί η μείωση του χρόνου μέσα στην κινητή έκδοση του παιχνιδιού.

ΕξώφυλλαEdit

ΑνακοινώσειςEdit

Βασικό ΜενούEdit

ΑναβαθμίσειςEdit

v1.13Edit

Η Έκδοση v1.13 είναι μια αναβάθμιση του παιχνιδιού που κυκλοφόρησε στις 19 Αυγούστου. Η αναβάθμιση έφτιαξε μερικά προβλήματα και πρόσθεσε μερικά επιπλέον πράγματα.

  • Στην Custom Νύχτα εισάγοντας τα επίπεδα της Τεχνητής νοημοσύνης σε 1-9-8-7 θα προκαλέσει το
    Thethirdstar.jpg

    Ο Scott Cawthon επιβεβαιώνει για το τρίτο αστέρι το οποίο θα κερδίσει όποιος περάσει τη 20/20/20/20 νύχτα.

    Jumpscare του Golden Freddy να συμβεί άμεσα, κλείνοντας το παιχνίδι. Αυτό προστέθηκε από τον Scott, τον δημιουργό του παιχνιδιού, για να σταματήσει τις φήμες σχετικά με την εισαγωγή του 1/9/8/7 στο Custom Night για να πάρουν ένα εναλλακτικό τέλος.
  • Κερδίζοντας την Custom Νύχτα με τα επίπεδα τεχνητής νοημοσύνης σε 20/20/20/20 θα δώσει πλέον στον παίκτη το τρίτο και τελευταίο αστέρι στο βασικό μενού.

ΙστορικόEdit

2014Edit

  • Στις 13 Ιουνίου, το Five Nights at Freddy's υποβλήθηκε στο Steam Greenlight.
  • Στις 14 Ιουλίου, ένα trailer για το Five Nights at Freddy's είχε ανεβεί στο YouTube.
  • Στις 24 Ιουλίου, ένα demo του παιχνιδιού κυκλοφόρησε στην ιστοσελίδα indie παιχνιδιών, IndieDB από τον χρήστη animdude.
  • Στις 9 Αυγούστου, το πλήρες παιχνίδι κυκλοφόρησε στην ιστοσελίδα Desura.
  • Στις 18 Αυγούστου, το Five Nights at Freddy's έγινε δεκτό στο Steam Greenlight και στη συνέχεια κυκλοφόρησε επίσημα στο Steam ως πλατφόρμα PC.
  • Μια Android έκδοση κυκλοφόρησε στις 25 Αυγούστου στο Android Google Play Store, από τον Scott Cawthon.
  • Μια iOS έκδοση κυκλοφόρησε στις 11 Σεπτεμβρίου στο iPhone App Store από τον Scott.
  • Μια κινητή Windows έκδοση κυκλοφόρησε στις 2 Δεκεμβρίου, μαζί με το δεύτερο παιχνίδι.
  • Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στο Clickteam Clickstore σε μια άγνωστη ημερομηνία από τον Scott Cawthon.

2015Edit

  • Στις 16 Ιανουαρίου 2015, το Five Nights at Freddy's κέρδισε τρία βραβεία FEAR.
  • Τον Απρίλιο του 2015, η Warner Bros. αγόρασε τα δικαιώματα για να κάνει μια ταινία μεγάλου μήκους βασισμένη στο παιχνίδι.

Ενδιαφέρουσες ΠληροφορίεςEdit

  • Είναι ενδιαφέρον ότι όλα αυτά που είναι στα αρχεία του παιχνιδιού είναι εκτελέσιμα, αν και είναι δυνατόν να υπάρχει πρόσβαση στα αρχεία του παιχνιδιού με το Clickteam Fusion 2.5., το πρόγραμμα με το οποίο δημιουργήθηκε το Five Nights at Freddy's.
  • Το ίδιο το παιχνίδι είναι εμπνευσμένο από το παιχνίδι Chipper & Sons Lumber Co., επίσης από τον Scott Cawthon. Πολλοί παίκτες του παιχνιδιού το επέκριναν λόγω των γραφικών, τα οποία σύμφωνα με αυτούς έμοιαζαν με "ηλεκτρονικά εφέ". Ο Scott πιθανότατα χρησιμοποίησε αυτή την κριτική για να δημιουργήσει το Five Nights at Freddy's.
  • Όταν ο Scott κυκλοφόρησε το πρώτο gameplay βίντεο του παιχνιδιού του στο κανάλι του στο youtube, το παιχνίδι έδειχνε να είναι πολύ πιο θολό. Στην αρχική οθόνη το βίντεο έδειχνε επίσης ένα γραφικό ενός ανθρώπου με τον αριθμό 1 δίπλα του, που σημαίνει ότι ο Scott πρόσθεσε αρχικά ζωές αλλά μετά τις αφαίρεσε.
  • Παρ' ότι δεν υπάρχει καθορισμένο έτος στο οποίο το παιχνίδι να λαμβάνει χώρα, πολλοί έχουν υποθέσει ότι λαμβάνει χώρα το 1993, καθώς το εκκαθαριστικό σημείωμα ταιριάζει με τον κατώτατο μισθό της εποχής.
  • Στο πρώτο παιχνίδι, το άρθρο της εφημερίδας που εμφανίζεται στην αρχή του παιχνιδιού έχει κάνει ένας ορθογραφικό λάθος γράφοντας "Pizzaria" αντί για "Pizzeria".
  • Το σενάριο του Five Nights at Freddy's είναι παρόμοιο με αυτό της ταινίας του 2006, Night at the Museum. Και στις δυο ιστορίες τα αξιοθέατα ενεργούν όπως αναμένεται κατά τη διάρκεια της ημέρας (τα Animatronics ψυχαγωγούν το κοινό και τα εκθέματα μένουν ακίνητα) αλλά έρχονται στη ζωή κατά τη διάρκεια της νύχτας επίσης και οι δυο πρωταγωνιστές είναι νυχτοφύλακες που εργάζονται για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων.

ΒίντεοEdit

Εξωτερικοί ΣύνδεσμοιEdit

Also on FANDOM

Random Wiki